Podcast: Pierre Janssen weet hoe je het maakt als merk in NYC

14 februari 2020, 10:00

Deze week in de Namarama-podcast een gesprek met Pierre Janssen de Limpens, creative director LUSHmedia, over hoe je scoort in de stad waar hij al twintig jaar woont en werkt: New York.

De stad New York heeft me altijd mateloos gefascineerd en ik ben er om de zoveel jaar wel weer te vinden. De laatste keer was ik mee op een handelsmissie, georganiseerd door de Amerikaanse overheid om mijn kansen in NYC te verkennen.

Tijdens een borrel in de Nederlandse designwinkel Moooi met drie o’s raakte ik in gesprek met Pierre Janssen de Limpens (dat is nog eens een naam) die in New York woont en werkt. Hij heeft daar al twintig jaar zijn eigen designbureau genaamd LUSH Media. Hoe doet hij het in New York? Hij vertelt erover in deze podcast.

Moordende concurrentie

Pierre Janssen de Limpens weet precies wat er voor nodig is om het te ‘maken’ in New York. Hij ziet dan ook hoe vele merken de stap compleet onderschatten en falen. Dat je in je eigen land al wereldberoemd bent, hoeft niet te betekenen dat je in New York verkocht gaat worden. De concurrentie is moordend en de aanpak is ook totaal anders dan je misschien gewend bent.

Falende namen

Zijn inzichten leveren een boeiend gesprek op. Over de locatie van je bedrijf, maar ook over de positie van je product op de schappen. De falende namen waarmee een Franse klant kwam aanzetten (erg grappig). Een naam voor een advocatenkantoor bedenken (wat ik net ook heb gedaan) bleek onmogelijk, je hoort waarom. En de gedaanteverandering van de stad in de afgelopen twintig jaar. Dus als je ook een beetje van New York houdt óf ook de oversteek wilt wagen, dan is deze aflevering er een voor jou.

Niet naar NYC gevlogen

Kleine voetnoot: ik ben helaas niet naar New York gevlogen om deze aflevering op te nemen, we spraken elkaar online. Dus dat doet iets af aan de geluidskwaliteit. Maar laat dit je niet tegenhouden, deze aflevering zit weer bomvol leuke inzichten en voorbeelden.

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!