Rajiv Laigsingh (Bringly): ‘Omnichannel is bittere noodzaak’
De medeoprichter en CEO van het duurzame bezorgplatform spreekt op Nima Marketing Day
Corona heeft de marketing van zijn klanten zeker veranderd, zegt Rajiv Laigsingh. Het wordt steeds belangrijker om klanten goed te bereiken en bedienen. De CEO van Bringly zal zijn visie hoerover uit de doeken doen op de Nima Marketing Day op 9 september. Hier alvast een korte kennismaking met hem.
Laigsingh is op jonge leeftijd ingerold in het bedrijf van zijn vader en heeft daarna diverse e-commerce ervaringen opgedaan bij onder andere KLM, Suitsupply en L’Oréal. In 2018 gooide hij het roer om en is hij gestart met Bringly. Bringly is een logtech-platform voor omnichannel retailers en e-commerce spelers om sneller, efficiënter en duurzamer te bezorgen. Via zijn bezorgnetwerk van fietskoeriers en elektrische voertuigen brengt Bringly een snelle én duurzame bezorgervaring tot aan de voordeur van de consument.
Over zijn presentatie op Nima Marketing Day zegt Laigsingh het volgende: “Er is een transitie bezig bij retailers waardoor er voortdurend nieuwe manieren bijkomen om klanten te bereiken. Daarnaast staat duurzaamheid steeds hoger op de agenda van verschillende organisaties. In mijn presentatie deel ik een aantal trends, bespreek ik duurzame ontwikkelingen en ga ik in op het belang van een duurzame klantervaring samen met een aantal voor retailers die hun klant centraal willen stellen.”
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
“Om te inspireren en geïnspireerd te worden. We zien dat de klantbeleving steeds meer centraal staat bij organisaties en tijdens Nima Marketing Day is er de mogelijkheid om ervaringen en learnings met elkaar te delen.”
Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
“Juist toen de wereld op slot ging, zagen we dat het steeds belangrijker werd voor retailers om hun klanten zo goed mogelijk te kunnen bereiken en bedienen.”
Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
“Corona heeft de marketing van onze klanten – omnichannel retailers – zeker veranderd. We hebben gezien dat het steeds meer een ‘must-have’ werd in plaats van een ‘nice-to-have’ om online en offline kanalen met elkaar te integreren voor een unieke en persoonlijke klantervaring.”
Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
“Het is goed dat er een event is waar marketeers – in de breedste zin van het woord – elkaar kunnen inspireren en geïnspireerd kunnen worden. Door een breed aanbod van thema’s zit er iets interessants tussen voor iedere marketeer en organisatie.”
Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
“Het belang van een persoonlijke en duurzame klantervaring.”
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
“Dat retailers die nu investeren in een duurzame klantervaring, de winnaars van morgen zijn.”
Voor meer informatie over de Nima Marketing Day en beschikbare kaarten, klik hier.
Dit artikel verscheen eerder op Marketingtribune