ReclameReview: vijftigplus-daten met Ourtime

3 april 2019, 12:02

Datingsites zijn er volop, maar dating voor vijftigplussers is een heel specifieke markt. Op deze doelgroep richt Ourtime zich. Met de introductiecampagne zet het bedrijf zichzelf neer als de datingsite die ouderen samen van het leven laat genieten.

Credits

Bureau: Steve, Parijs

Verantwoordelijk bij Meetic Group: Jérôme Riviere, Senior Vertical Director Europe, Sophie Ak Gazau, CMO Europe, Roelijne Peters, Market Manager NL

Doelstelling

De zichtbaarheid en naamsbekendheid van Ourtime vergroten om zoveel mogelijk singles samen van het leven te laten genieten.

Uitwerking

Uit het persbericht: “De nieuwe tv-commercial viert de young at heart-levensstijl van de huidige generatie vijftigplussers. In de commercial ontmoeten we Ruben en Anna die niets liever doen dan eropuit trekken met hun motor. Ze vonden elkaar in hun gezamenlijke liefde voor motorrijden op Ourtime. Jérôme Riviere, Senior Vertical Director Europe van Ourtime: ‘We willen singles helpen om alles uit hun (liefdes)leven te halen. Het biedt een veilige omgeving waar ze gelijkgestemden in dezelfde levensfase kunnen ontmoeten en een nieuw avontuur starten’.”

“Deze dating-campagne breekt met alle bestaande clichés”

“Met de slogan ‘samen van het leven genieten’ wil Ourtime levenslustige vijftigplus singles aanspreken die klaar zijn voor een nieuw (liefdes)avontuur. De nieuwe campagne breekt met alle bestaande clichés en toont betekenisvolle ontmoetingen tussen twee mensen met dezelfde passie. ‘Meer dan bij andere generaties zijn deze singles op zoek naar een partner met dezelfde interesses en hobby’s. Dat is precies wat deze commercial laat zien’, zegt Roelijne Peters, Market Manager van Ourtime. Doel van de campagne is het vergroten van de naamsbekendheid van het merk. De nieuwe geïntegreerde campagne wordt uitgerold in vijf landen en is in Nederland vanaf 25 maart te zien op tv en sociale media.”

Oordeel

Ligt het aan mij, of vinden jullie ook dat het direct duidelijk is dat deze mensen geen Ruben en Anna heten? Het ziet er allemaal niet echt Nederlands uit. En dan helpt het niet mee dat je geen pratende mensen in beeld ziet. Daardoor krijgt het geheel wel een duidelijk geadapteerde vibe.

“Nu maar hopen dat de doelgroep zich voldoende aangesproken voelt”

De insteek vind ik overigens prima: herkenbaarheid creëren door in te zoomen op gedeelde hobby’s, waar je dus blijkbaar echt op kunt filteren op de site. Verder zie ik nog de USP’s ‘Dating voor 50+’ en ‘Gecontroleerde profielen’. Dat zorgt wel voor doelgroepselectie en autoriteit.

En de pay-off past daar ook goed bij: ‘Samen van het leven genieten’. Dat is de diepe wens van de doelgroep en Ourtime speelt daar goed op in. Nu maar hopen dat de doelgroep zich voldoende aangesproken voelt door deze campagne, waarvan nog meer uitwerkingen zullen verschijnen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Marc

    Ourtime komt inderdaad over als een betrouwbare, zeer gebruikersvriendelijke datingsite : behalve toch wel “zeer belegen” types zitten er best veel hele knappe dames bij tussen de 50 en 60, de doelgroep die ik zoek. Hoewel je wel degelijk een “karakterklik” moet hebben, is het uiterlijk van een vrouw (hoewel ikzelf ook alweer 59 jaar ben) voor mij toch wel belangrijk. Temeer omdat ik vroeger eigenlijk nooit veel bijzonders heb meegemaakt op liefdesgebied (Blijkbaar preoccupied met andere dingen), is het vinden van een optimistische, aantrekkelijke vrouw dus voor mij een soort inhaalslag. Betrouwbaarheid vind ik super belangrijk (ik vind mijzelf erg eerlijk en betrouwbaar), omdat je op het internet voortdurend bedrogen wordt. Echter, wel vind ik dat, ondanks honderden bezoekers (Je kunt door de bomen het bos niet meer zien), geschreven reacties van vrouwen uitermate summier zijn, ondanks blijkbaar veel belangstelling. Dit vind ik dus enorm tegenvallen !!! Of het gaat dan om vrouwen die vinden dat een man eerst contact moet leggen, of om de vele gratis profielen die dan technisch gezien geen berichten kunnen sturen, dat weet ik dus niet. Maar zelfs als je als man een Premium account neemt (vrouwen kunnen je dan gratis benaderen) of een zgn. “Boost”, dan merk ik nog haast niets aan reacties. Zelfs bij een “wederzijdse like” (Favorieten) krijg ik dan een door de computer gefabriceerde, automatisch aangemaakte afwijzing als ik een bericht stuur. Hierdoor weet je niets over een persoonlijke reden die er achter kan zitten. Ik heb tot nu toe enige woorden gewisseld met een dame uit Amsterdam en gechat met een vrouw uit Frankrijk (ik spreek o.a. vloeiend Frans). Bij het laatstgenoemde contact heb ik dan weer mijn twijfels of alles zuivere koffie is : Te vergelijken met Afrikaanse mails in slecht Engels uit bijvoorbeeld Ghana om in een businessdeal te stappen. Men gebruikt hiervoor vaak datingsites om buitenlandse mannen op die manier te benaderen met vrouwelijk schoon. Hiervoor wordt namelijk ook op tv en door politie voor gewaarschuwd. Al met al blijf ik voorlopig nog doorgaan. We zien wel.


    21 juli 2019 om 09:26
    Wilko de Vogel

    Grappig, de tekst van de reclame spreekt mij aan als motorrijdende dater. Jammer dat Ourtime motorrijden niet als hobby of tijdsbesteding ziet. |Je kan dus niet zoeken op motorrijden.


    28 mei 2020 om 20:31
    ascherpenisse

    Iemand vinden die motor rijden ook leuk vind


    2 augustus 2020 om 08:56
    ascherpenisse

    Iemand vinden die motor rijden ook leuk vind


    2 augustus 2020 om 08:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!