RFID in de supply chain

2 mei 2005, 05:08

De kleine RFID-tags staan volop in de belangstelling. Retailers als Wal-Mart en Metro experimenteren volop met RFID, samen met hun leveranciers. De opmars van RFID gaat gepaard met talrijke beloftes: veiligheid, transparantie van logistieke ketens, volgen van gevaarlijke stoffen, tracking en tracing, voorraadloos werken en kwaliteits-beheersing. En critici maken zich zorgen over onze privacy. RFID het paard van Troje of de kleren van de keizer? Walther Ploos van Amstel heeft op Managementsite een lezenswaardig artikel over RFID in de supply chain.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Danny Wiersma

    RFID-tags bieden zeer veel voordelen, voor zowel klanten als consumenten. Het ene grote nadeel is de dure aanschaf er van


    26 februari 2009 om 07:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!