Samsung laat bellers via hun mobiel kennismaken met nieuwste telefoons

28 april 2006, 05:08

Wie afgelopen week bus of tram pakte, kon niet om de Samsung mobiele telefoon D520 heen. De abriposter op bus- en tramhaltes riep voorbijgangers op een sms’je te sturen naar een speciaal nummer. Degenen die dat deden kregen direct een gratis berichtje terug. Hiermee konden zij doorklikken naar de Samsung Mobile Showroom. Via deze nieuwe WAP-site kwamen zij alles te weten over de nieuwste superslanke mobiele telefoon van Samsung. Variërend van de productspecificaties tot de details van het slanke ontwerp van de D520. De e-mailnieuwsbrief over de D520 vonden zij bij thuiskomt tevens in hun inbox.

Het was de eerste keer dat in Nederland een gecombineerde campagne plaatsvond, waarbij voorbijgangers via een sms-bericht direct informatie op hun mobiele telefoon en via e-mail konden ontvangen. Volgens Roel van Eersel, Managing Director van MoCreate, het bedrijf dat de actie heeft ontwikkeld, was de campagne een succes. “Ongeveer 95% van de mensen die een sms’je heeft gestuurd, heeft ook werkelijk de Samsung Mobile Showroom bezocht. Op deze manier stimuleren wij mensen de internetmogelijkheden te benutten die hun mobiele telefoon biedt. Dat maakt het wachten op de bus of tram een stuk aangenamer.”

In de Samsung Mobile Showroom kunnen gebruikers zich laten informeren over de nieuwste Samsung modellen. Via deze WAP-site krijgen zij per model overzichtelijk de technische specificaties en afbeeldingen op hun eigen mobiele telefoon gepresenteerd, zodat zij een goede indruk van het nieuwe model krijgen. De Samsung Mobile Showroom is een aanvulling op de Samsung Fun Club in de Benelux, die eveneens door MoCreate is ontwikkeld. Met 25.000 mensen per dag die via hun mobiele telefoon deze internetcommunity bezoeken, behoort de Samsung Fun Club tot de drie grootste mobiele portals van Nederland.

Bron: persbericht www.samsung.nl (via Anne)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    diederick

    2 jaar geleden deden wij al onze eerste gecombineerde campagne voor auto-occasions. Vorige maand nog een gecombineerde campagne voor “smswerk”. Momenteel zijn we weer bezig met 3 projecten waaronder retail (en reserveringen) voor een pretpark… op zich (voor mij) niet zo heel erg vernieuwend dus.. maar goed om te zien hoe er meer commerciele toepassingen komen die de laagdrempeligheid en het directe-actiemoment van een sms benutten..


    28 april 2006 om 07:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!