TEDx-talk: hoe bedrijven persoonlijk kunnen groeien

13 januari 2019, 08:30

Merkstrateeg Diederick Janssens schrijft op Marketingfacts iedere twee weken een persoonlijke brief aan een bedrijf of instantie, want vrienden hebben is belangrijk. Ook voor bedrijven. Juist voor bedrijven. Zijn drijfveer om vriendschap centraal te stellen in marketing verwoordde hij in een TEDx-talk. Bekijk deze ‘gesproken column’ vandaag op Marketingfacts.

Je vrienden vertrouw je, hun tips en adviezen neem je ter harte en je gunt ze de wereld. Daar kunnen bedrijven wat van leren. Hoe kan het toch dat we de meeste bedrijven en merken in eerste instantie wantrouwen en ze niks gunnen? Wil je als bedrijf volgers, dan moet je socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je menselijk zijn. Want ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden.

Geen tijd om de hele TED-talk te kijken? Klik dan hier voor een preview van 2 minuten.

Diederick Janssens heeft een missie: ook bedrijven en overheden hebben vrienden nodig; om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden. Daarom helpt hij professionele organisaties persoonlijk te groeien. Willen bedrijven volgers, fans en vrienden, dan moeten ze socialer, zinniger en menselijker worden. Janssens is merkstrateeg, schrijver en spreker. Hij sprak bij TEDx en zette samen met NIMA de masterclass ‘Love Brand Basics’ op.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!