Viral Friday 29/2019: Lion King, maanlanding en Cardi B

19 juli 2019, 13:22

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video’s van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van McDonald’s, Volkswagen, Kræftens Bekæmpelse en Reebok. Met hoofdrollen voor The Lion King, Cardi B en de maanlanding van 1969.

McDonald’s: The Lion King Happy Meal Toys

3.708 views

Vanaf deze maand wordt de nieuwe productie van The Lion King wereldwijd uitgezonden in de bioscopen. Een naar verwachting adembenemende remake van de tekenfilm. Net zoals vroeger speelt McDonald’s hier natuurlijk op in door middel van de speeltjes die je krijgt bij een Happy Meal. Alle karakters hebben een eigen speeltje en kunnen tegenwoordig zelfs praten. Dat was wel anders in 1994, al mocht dat de pret niet drukken want ik vond die speeltjes fantastisch. “With the power of protein in milk.” Een bijzonder gezonde omschrijving voor kipnuggets en milkshakes. Ach, ze zullen er vast niet minder om verkopen. Wie wil Simba ruilen voor Nala?

Volkswagen: A New Mission

8.268 views

De wereld verandert snel, alle nieuwe technologieën zijn haast niet bij te houden. Volkswagen visualiseert dit met beelden van de maanlanding vijftig jaar geleden. Met als doel hun plan te delen voor de toekomst. Investeren in een elektrische toekomst door veel nieuwe auto’s te introduceren. Elektrische auto’s zijn op zich een goede oplossing voor onze wereld, maar op dit moment nog niet altijd even praktisch. Dit zal uiteraard verschillen per auto, maar mijn ervaring is dat je in Nederland nog net van de westkust naar de Duitse grens kan rijden. Erg groen, maar niet erg ver.

Kræftens Bekæmpelse: Help a Small Dane

805.156 views

Een video met een heel belangrijke boodschap: bescherm de kinderen tegen de zon. En dan vooral tegen langdurige zon. Vier op de tien kinderen verbranden in de zomer doordat er te weinig maatregelen worden getroffen om hen tegen de zon te beschermen. Op latere leeftijd heeft dit serieuze gevolgen voor de gezondheid, en niet te vergeten ook heel vervelende (en vooral pijnlijke gevolgen) op de korte termijn. De kinderen in deze video vertellen hoe belangrijk het is om hier verstandig mee om te gaan. Een mooi initiatief!

Reebok: Sport The Unexpected

118.211 views

Cardi B schittert weer zoals gewoonlijk in een nieuwe kleurrijke commercial van Reebok als onderdeel van de campagne ‘Sport The Unexpected’. Met alle commotie rondom de Area 51 de laatste tijd, brengt het net als de eerdere commercials van Reebok een retro en sci-fi vibe. De hiphop-ster geniet van een heerlijke beurt bij de haarsalon, waarop te zien is dat de veters van haar Reebok los zit. Tot verbazing van andere klanten zijn het uiteindelijk haar nagels die langer worden en op een magische wijze haar veters weer vast strikken. Net zoals de eerdere commercial ‘Storm the Court’ zijn de Reebok-campagnes bedoeld om sport, lifestyle en popcultuur met elkaar te verbinden. En dat lukt. Cardi B is niet alleen muzikaal maar laat ook haar toffe acteerwerk zien. She nailed it!

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!