Viral Friday 35/2019: Doritos gaat logo-loos en Spotify for the ride

Viral Friday 35/2019: Doritos gaat logo-loos en Spotify for the ride

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Doritos, University of Houston, Spotify en Xfinity.

Xfinity xFi-app: Rendezvous

12.298 views

Xfinity heeft een hilarische nieuwe commercial uitgebracht om de xFi-app te promoten. De zestig seconden durende video gaat over een tiener die door het slaapkamerraam van zijn vriendin naar binnen sluipt. Maar zodra hij daar aankomt, verschijnt de vader van het meisje en zegt: "Jij moet Steven's telefoon zijn". De Xfinity xFi-app, beschikbaar voor Xfinity Internet-klanten met een compatibele Xfinity Gateway, stelt hen in staat om wifi thuis in enkele minuten in te stellen en online te zijn, wifi-wachtwoorden te bekijken en te wijzigen, te weten wie er online is en nog veel meer technische opties. Maar daar gaat het nu niet om. Een leuke commercial! 

Spotify: Let the song play

135 views

Het gebeurt toch vaak dat als je met je auto op je bestemming bent aangekomen, je het liedje dat je draaide nog wil afluisteren. Daarom heeft Spotify, met de uitstekende keuze van Sia's pianoversie van 'Elastic Heart' als achtergrond, een nieuwe advertentie gelanceerd die ongelooflijk herkenbaar is. Tevens is het de anker voor de nieuwste marketingcampagne van het merk: Spotify for the Ride. Streamen, het beste wat je kan hebben in de auto, naast de radio. 

University of Houston: Game day, any day

6.875 views

De Universiteit van Houston is trotse sponsor van de Cougars. Nu het footballseizoen weer is gestart, dragen zij op Cougar Red Friday allemaal de rode kleur. Dit is de kleur van de sportclub, maar ook de kleur van de universiteit. Deze video is geproduceerd door de eigen divisie marketing en communicatie van de universiteit, en viert met trots de kleuren en tradities. Er word hard gewerkt aan doelen voor de toekomst, dus iedere dag is game day. Met aan het einde van de video de bekende Houston Alumni Dennis Quaid. Een mooi samenspel van sport en dagelijkse uitdagingen!

Doritos: Anti Ad Logo Goes Here

60.137 views

Terwijl veel merken op zoek zijn naar nieuwe manieren, trucjes en out-of-the-box-ideeën om hun doelgroep met marketing te bereiken, gooit Doritos het over een compleet andere boeg. Op basis van de iconische status van zowel het product als de verpakking haalt het chipsmerk zijn logo overal vanaf. Het doel is om te vertrouwen op de unieke vorm en cultuur van Doritos, maar er worden wel oudere reclames getoond in deze video waarbij alleen het logo is vervaagd. Het laat dus niet veel aan de verbeelding over en het is heel erg duidelijk dat deze ad over Doritos gaat. De video, die werd geintroduceerd tijdens de VMA’s, is slechts een startpunt van een campagne die veel van de sociale kanalen van Doritos zal overnemen. We zijn benieuwd wat er allemaal gaat volgen. Deze video is in ieder geval een succes: na drie dagen is de video al ruim zestigduizend keer bekeken.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.