Viral Friday 44/2018: Mac-fans, marathonlopers, agenten en drill-instructor Dolph Lundgren

2 november 2018, 12:25

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Volvo, Nike, Reeses, Apple en de politie van Nieuw-Zeeland.

Volvo Excavators: Pump It Up

1.586.552 views

In deze campagne zie je Hollywood-ster Dolph Lundgren de graafmachines van Volvo drillen alsof ze in het leger zitten. Je ziet de groep graafmachines dingen doen waarvan je dacht dat een graafmachine dat niet zou kunnen – zoals opdrukken.

Volvo-graafmachines voeren elke dag hard werk uit op bouwlocaties over de hele wereld. Van de kleinste compacte graafmachines van iets meer dan een ton tot de grootste rupsgraafmachines met een bedrijfsgewicht van meer dan 90 ton. Alles wat de graafmachines in deze video doen wordt in het echt ook uitgevoerd om de machines te testen. Volvo heeft voor deze video met graafmachines een goede match gemaakt met acteur Lundgren: beide komen uit Zweden en hebben een stoer imago.

Nike: Just Do It

40.350 views

Nike heeft een ‘Just Do It’-campagne gemaakt speciaal voor de mensen in New York. Voor sommige is het leven in The Big Apple al “crazy” genoeg, voor andere is dat pas een begin. Zondag 4 november is de marathon van New York. In het filmpje zie je bewoners uit New York met hun persoonlijke doel. Zo zie je een man die de snelste loper uit Queens wil zijn. Een mooie video die je warm maakt voor de marathon.

New Zealand Police: Epic New Recruitment Video

120.365 views

De politie van Nieuw- Zeeland heeft een relatief eenvoudige missie: het rekruteren van nieuw personeel. In het filmpje beantwoorden echte politieagenten vragen van potentiële kandidaten. Er is geen vraag te gek voor de politie en op een grappige manier is dit verwerkt in de video. Zo is er bijvoorbeeld een jonge vrouw in de video te zien, die vraag of je goeie ogen nodig hebt om bij de politie aangenomen te worden. De agente antwoord dat er een minimale visuele standaard is. De jonge vrouw wordt waarschijnlijk niet aangenomen wanneer ze in plaats van de agente een plant de hand schudt. In samenwerking met Ogilvy is een leuke video gemaakt om aandacht te trekken van potentiële kandidaten.

Reeses: Candy Converter

62.092 views

Van alle Amerikanen zou 90 procent graag de snoepjes die worden ingezameld tijdens Halloween willen ruilen voor andere snoepjes. Daar heeft Reeses een oplossing voor bedacht; de Candy Converter. De snoepjes die je toch niet lekker vindt, kun je in de machine gooien, en dan komen er overheerlijke Reeses-cups uit. Dat levert erg veel blije gezichten op, en voor de video al ruim 60.000 views in één dag!

Apple: Behind the Mac

203.169 views

Er zijn momenten waarop eenvoud het beste is. Onnodige complexiteit kan de creatieve wateren modderig maken, vooral als het gaat om reclame en marketing. In het geval van Apple is gevonden beeldmateriaal een overtuigende manier om te laten zien hoe zijn producten alomtegenwoordig zijn onder creatievelingen. Dat gebeurt in de nieuwe film van het merk, getiteld ‘Make Something Wonderful’. In deze video zien we veel bekende gezichten zoals Oprah Winfrey, Paul McCartney, U2 en Anna Wintour terwijl zij hard werken aan hun doelen, uiteraard met een Mac. Prachtige foto’s samengesmolten in een video, goed voor ruim 200.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!