Viral Friday week 6/2018: Catspiracy bedreigt Super Bowl-hits Tide, Doritos en Crocodile Dundee

9 februari 2018, 15:07

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Tide, Tourism Australia, PetSafe, Doritos en Sixt.

1. Tide: Super Bowl 2018 – It’s a Tide Ad

4.415.480 views

Tide, het wasmiddelmerk dat onlangs nog negatief in het nieuws was met hun capsules die door tieners opgegeten werden, heeft tijdens de superbowl zijn naam gezuiverd. En wel met een commercial die op een briljante manier de draak steekt met alle andere Super Bowl-commercials. In de film zien we de acteur David Harbour, bij Stranger Things-fans beter bekend als chief Jim Hopper. Ook in deze film zorgt zijn kenmerkende acteerwerk voor een goede dosis humor. Mede dankzij de slimme insteek, de gastrol van een populaire celebrity en de uitmuntende productie is de teller inmiddels de 4 miljoen views gepasseerd. Enjoy!

2. Tourism Australia: Super Bowl 2018 – Dundee Ad

4.192.643 views

Als je aan Australië denkt, valt bij mannen de naam Crocodile Dundee natuurlijk snel. Vrouwen hunkeren waarschijnlijk eerder naar de typisch Australische Chris Hemsworth. Door beide personen te combineren in de Super Bowl-spot van Tourism Australia, willen ze Australië voor alle Amerikanen tot een interessante vakantiebestemming maken. Een beetje Australische humor kan daarbij natuurlijk niet ontbreken, met serieuze aantallen als gevolg: 4,2 miljoen views binnen een week.

3. PetSafe: Catspiracy 2

764.947 views

Het Amerikaanse PetSafe biedt effectieve en veilige producten voor honden en katten die erop gericht zijn de dieren op te voeden en ongewenst gedrag af te leren. In de nieuwe commercial, waarin de zelfreinigende kattenbak Scoopfree wordt aangeprezen, is er volgens de katten sprake van een wereldwijde samenzwering. De mensen zouden de uitwerpselen verzamelen, naar de maan sturen en hier winst uit halen. PetSafe combineert hiermee slim twee populaire thema’s op het internet: kattenvideo’s en complottheorieën. Goed voor ruim 750.000 views. Dat is geen kattenpis.

4. Doritos: After the Wreckage

379.436 views

Nog een grote hit tijdens de Super Bowl is de commercial van Doritos. De acteurs Morgan Freeman en Peter Dinklage tonen een ware ‘facing-off’ rap battle. Of eigenlijk meer een playback battle. Dinklage toont met de hit ‘Look At Me Now’ van Busta Rhymes de vurige nieuwe Doritos Blaze waarop Morgan Freeman reageert met de hit ‘Get Ur Freak On’ van Missy Elliot voor de nieuwe Mountain Dew Ice. Beide zijn bewonderenswaardige inspanningen, maar bonuspunten voor Dinklage voor het spijkeren van Busta’s grillig snelle lyrics. Met deze hit scoort Doritos al ruim 4,8 miljoen weergaven.

5. Sixt: #ValentinesFairytale – A Sixt love story

10.628 views

Valentijnsdag ligt weer op de loer. Om deze dag van de liefde te vieren, wil verhuurbedrijf Sixt het voordelig maken voor Anna’s, Laura’s en zelfs Toms om hun lang verloren vakantieliefdes weer in de armen te sluiten. Helaas is de realiteit van je vakantieliefde achterna reizen niet altijd zoals in de films… Het resultaat is een slordige 11.000 views in de eerste drie dagen.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!