Oproep: wie verdient er geld met mobiel adverteren?

2 augustus 2009, 05:10

{title}Mobiel internet is booming. Lezers van Marketingfacts weten dat als geen ander. Het vinden van de juiste business modellen is geen sinecure. Dat weten jullie ook. Hoe kun je (als uitgever) geld terugverdienen met mobiel internet? Voor de iPhone is het iets gemakkelijker geworden: als je een goede app hebt kun je die betaald aanbieden. Maar hoe zit met met de andere platformen? En mobiele sites? Marketingfacts zoekt partijen die momenteel geld verdienen aan mobiel internet door middel van advertenties.

Misschien via Google Adwords voor mobiel? Of via Admob? Of via MADS? Of via HotSMS? Ben jij succesvol klant van een van deze netwerken? Neem contact met ons op via {encode=”marketingfacts@onlinesos.nl” title=”per email”}

Mark de Bruin
Online specialist (app & web) bij 9292

Mark de Bruin (@mdebruin) schreef in 2007 zijn eerste blog bij Marketingfacts. Inmiddels zijn het er meer dan 150. Mark (1976) is een senior marketingprofessional met expertises in online marketing, innovatie en apps op basis van inzichten uit de markt en klant onderzoek. Onderwerpen waar Mark graag over schrijft zijn: apps, Spotify, social media, trends en innovatie. Mark heeft vanaf 1997 bij deze werkgevers gewerkt aan innovatie, product ontwikkeling & marketing: Philips Origin eCommerce (1997/1998), PTT Post (1998-2000), Het Financieele Dagblad (2000-2004) 9292OV (2004-2011), ANWB (2011-2022) en weer 9292 (vanaf 2022).

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Wat is nu eigenlijk je vraag Mark?

    Neem aan dat je op de hoogte bent van het onderzoek dat de taskforce mobile van het IAB vorig jaar heeft gepubliceerd? Kun je niet die resultaten als vertrekpunt nemen?


    2 augustus 2009 om 07:29
    Mark de Bruin

    @Marco: welke IAB leden verdienen met mobiele Ads op hun mobiele sites?


    2 augustus 2009 om 14:37
    Luc van Poelje

    Als je met je business model voor je mobile site, advertenties als enige inkomstenbron hebt, lijkt me dat weinigen een kostendekkend model kunnen tonen. Via big screen internet is dat al voor velen erg lastig.

    Maar Startpagina voor mobiel is wellicht een kandidaat? Zo zullen er meer zijn.

    Meer dynamische business modellen hebben meer kans; paid content, subscriptions, email & phone nr. marketing, location based ads, etc.


    3 augustus 2009 om 06:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!