Zeven jaar location based services

1 december 2004, 12:15

Netimperative heeft een aardig artikel over zeven jaar location based services. In de B2B-sector mag het dan aardig werken in de B2C-sector lijkt het maar niet van de grond te komen, met name omdat de sector nog focused op ringtones en SMS.

Twee voorbeelden tonen aan dat er toch succesvolle toepassingen in de consumentenmarkt mogelijk zijn, met name op het vlak van social networking.

Dodgeball maakt het in New York mogelijk vrienden of vrienden van vrienden in je omgeving te zoeken en samen ergens af te spreken.

Yellow Arrow Project is een ander fraai voorbeeld. De opzet is locaties door gebruikers te laten voorzien van Yellow Arrows met een uniek nummer. Via dit nummer kan informatie worden opgevraagd over de locatie en kun je zelf informatie toevoegen voor andere gebruikers.

Iemand al de eerste Yellow Arrow in Nederland gesignaleerd?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!